Wstęp
Postanowiłem założyć bloga ze względu na zainteresowanie moim projektem małego mobilnego RPG. Jeżeli ktoś ma ochotę dowiedzieć się więcej na ten temat, to jest w odpowiednim miejscu. Prace nad projektem rozpocząłem około roku temu. Rozwój trwa do dnia dzisiejszego! Oczywiście dawno bym to skończył gdyby nie fakt tego, że wszystko robię w pojedynkę na dodatek po godzinach i nie zawsze mi się chce. Projekt rozwijany jest na silniku Unity3D w którym grzebię od 2011 roku (pozdrawiam wszystkich, którzy używali starego polskiego forum unity - tego szaro burego - istniałem tam pod nickiem Pankulka).
"Dwarven Village" - gra w której naszym zadaniem będzie odzyskanie lodowej krainy, w której niegdyś zamieszkiwały krasnoludy. Niestety ziemie zostały przejęte przez orków. W początkowym etapie gry do dyspozycji mamy krasnoluda wojownika (jednego z pośród kilku klas dostępnych w grze). Każda klasa posiada trzy umiejętności z trzema poziomami, które oczywiście musimy najpierw wykupić. W grze do dyspozycji mamy diamenty i złoto, którym płacimy za wszystkie dobra. Diamenty zdobywamy poprzez przechodzenie kolejnych misji lub w zamian za oglądanie reklam. Z kolei złoto będziemy musieli zarobić w uczciwy sposób czyli grając w grę.
Początkowy widok z wioski krasnoludów |
Forma zarabiania w grze
Główny pomysł na zarabianie złota w grze to ciężka praca czyli farmerstwo, alchemia i rzemiosło. Żeby nie było zbyt prosto gracz będzie musiał najpierw zdobyć składniki, żeby coś wytworzyć a później sprzedać lub zostawić do użytku własnego. O ile w przypadku uprawiania roślin na farmie nie będzie to problemem o tyle w alchemii i rzemiośle będzie trzeba już ruszyć swój zadek i zdobyć jakieś cenne surowce. Żeby zostać farmerem wystarczy zakupić nasiona od jednego ze śmierdzących kurdupli stojącego przy farmie.
Sklep z nasionami |
Farma |
Mapa świata
Na mapie świata będziemy mogli przełączać się pomiędzy dwoma trybami: misja, polowanie. Tryb misji to ścieżka, którą musimy przejść w celu pokonania przeciwnika, natomiast polowanie to tryb w którym możemy w nieskończoność walczyć z przeciwnikami i zdobywać z nich cenne surowce dla naszych potrzeb rzemieślniczych.
Tryb walki
Tryb walki w grze odbywa się na jednym statycznym ekranie z poza, którego wyłaniają się kolejne hordy przeciwników. W rozgrywce będzie liczyła się zręczność gracza i wyposażenie jego postaci. W walce jednocześnie możemy kontrolować dwóch krasnoludów.
Krótki filmik z walki.
Krótki filmik z walki.
Krótkie podsumowanie i wylanie żalu
Nie jest to jakiś duży projekt, chociaż włożyłem w to już masę pracy. Samo układanie map zajęło mi sporo czasu. Jeżeli chodzi o grafikę to oczywiście nie robię jej sam i zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest jedyna i unikatowa no ale cóż... :) Będę się naprawdę cieszył, jeżeli doprowadzę projekt do grywalnej wersji. W chwili obecnej rozgrywka jeszcze leży i kwiczy. Prawdę mówiąc jestem już trochę zmęczony tym projektem i chciałbym jakiś świeży temat, ale na tym etapie muszę brnąć do końca! Jakbym miał zaczynać od początku raczej zastanowiłbym się nad czymś mniejszym albo znalazł kogoś do pomocy i raczej pójdę jedną z tych dróg w przyszłości.
Fajnie jakby ktoś coś napisał co o tym sądzi.
Gra zapowiada się super, polecam i czekam na premierę :)
OdpowiedzUsuńCiśnij! Warto!!
OdpowiedzUsuńDzięki :)
UsuńŁadna grafika i spojnie graficznie
OdpowiedzUsuńTo dobrze :) grafiki starałem się dobrać w miarę podobne.
UsuńWygląda świetnie! Czekam na dalsze informacje o postępach. Może jakiś Early Access? ;)
OdpowiedzUsuńPomyślę nad tym :P
UsuńCasino Slot Machine Locations - Mapyro
OdpowiedzUsuńMapyro Casinos. 아산 출장샵 Casino Slots is a game of chance that was designed by John S. Thompson to make them more 용인 출장마사지 fun 화성 출장샵 and fun. If you liked this game, 속초 출장마사지 then you 과천 출장샵 probably